Een invasie van vloggers op het hoofdkantoor van Media Markt. Waarom? De volgende selectieronde voor het Media Markt Test Team! Eerst volgden de kandidaten workshops van de beste vloggers, maar daarna moest ze toch écht 'even' auditie doen. Tof! En oké… ook wel even zweten.
Joshua mag zo op auditie. Hij is Media Markt-fan. “Mijn vrouw kan zich helemaal verliezen in allerlei modewinkels. Ik heb dat in de Media Markt.” Maar vloggen? “Mijn vrouw doet het en ik help haar achter de schermen, maar voor Media Markt ben ik nu ook voor de camera gestapt.”
Media Markt is op zoek naar testers. Video testers om precies te zijn. Dus jij kon je opgeven om lid te worden van het Media Markt Test Team. Dan test je als allereerste de gaafste producten en maak je een vlog.
Er waren bijna 500 inzenders. Wauw! Uit deze enorme bak zijn naast Joshua 49 andere kandidaten geselecteerd om workshops van de beste vloggers te volgen, maar natuurlijk ook om hun vlog-kunsten te komen vertonen op het hoofdkantoor.
De auditie
“De camera ging aan. Dus ik ook.” Uitgelaten komt een vlogger naar buiten. Hij kon kiezen. Een Go Pro, staafmixer of een tandenborstel. Of toch die koptelefoon. De opdracht was simpel. Kies één van de vier producten die op tafel ligt en maak een review.
Daar sta je dan op het Media Markt HQ in Rotterdam. Het is de 37e verdieping en je hebt een waanzinnig uitzicht op de Erasmusbrug. Je hebt niets voorbereid en de camera loopt. Voor Mitch en Sander is het geen probleem. Hoe ging het? “Ik ben pittig tevreden. We doen dit al jaren. Heb ik even niets te zeggen, dan vult Mitch mij wel aan.”
Mitch heeft een eigen bedrijf en ziet het Media Markt Test Team als een enorm mooie kans. “Je hebt een doel voor al die video’s. Plus, door samen te testen kunnen we onze vriendschap onderhouden.” Sander is KLM-piloot en staat al sinds zijn twaalfde voor de camera met zijn beste vriend Mitch. Heeft een piloot van een 747 wel tijd om gave gadgets te zetten? “Die gaan natuurlijk mee!!”
Vlog workshops
De 50 kandidaten krijgen een inspirerende middag, want je krijgt niet iedere dag workshops over vloggen. Zo heb je opeens de beste tricks van Gregor van Wierden op een rij. Deze vlogger heeft 47K (!) abonnees op zijn Youtube kanaal Man Cave. Je kunt je voorstellen, die heeft wel wat praktische tips.
Welke? Nou, wees jezelf bijvoorbeeld. “Ga je een act spelen, dan prikken mensen daar doorheen.” En terwijl de camera verder draait? “Wees captain obvious. Zeg gewoon wat je aan het doen bent.” Ook niet onbelangrijk: consistentie. Zo publiceert Gregor iedere zondag een nieuwe video. “Doe je dat twee of drie keer niet, dan ben je de helft van je volgers kwijt.”
Beauty en style blogger Billie Rose – winnaar van de Elle Style Influencer Award – bracht ook wat inspiratie mee. Om haar YouTube-kanaal echt een boost te geven, heeft ze een maand lang iedere dag gevlogd. Ja, je leest het goed: iedere dag! “Dat was wel heftig, maar ik kreeg het vloggen echt onder de knie.”
Film creatief
Haar vriend, de fotograaf Milan Gino, hielp mee. Zijn tip: “Bedenk een goede manier waarmee je je vlog iedere keer weer begint. Daardoor krijg je herkenning.” Billie Rose: “Als mensen je begin zien krijgen ze ook echt weer zin om een nieuwe aflevering te gaan kijken.”
Ook over de verschillende standpunten van je camera heeft Milan nagedacht. Dat kan natuurlijk vanuit alle hoeken en gaten. Zelfs zo, dat de meest saaie dingen leuk kunnen worden. Milan heeft koning vlogger Casey Neistat als voorbeeld meegenomen. Die kan zelfs verhaal een over rode dozen boeiend vertellen zoals je hieronder ziet.
Milan: “De combinatie tussen de muziek en alle beelden; het doet echt wat. En het werk dat hij in de montage steekt is enorm.” Dat Casey Neistat Milan inspireert, bewijst hij later door zijn beroemde Make it count vlog te laten zien. Ken je die niet? Kijk!
En nu?
De eerste tester van het Test Team is trouwens bekend! Maar die kennen jullie natuurlijk al van de CES: Joery. Ook hij is deze middag aanwezig. Hij nam het woord en vertelde zijn persoonlijke verhaal. Ook gaat hij in op de praktische kanten van het vloggen. Vertel je eigen verhaal. Gebruik goed geluid. Maar ook “ken je camera. De camera is slim, maar jij bent slimmer.”
Maar iedereen wil vooral weten hoe het nu verder gaat! Voor de 50 kandidaten voor het Test Team wordt het peentjes zweten. Duimen voor Mitch & Sander, Joshua al die andere vloggers. Eind maart blijft er een selectie van ongeveer 20 vloggers over. Vanaf dan gaan ze pas écht aan de slag met het testen en vloggen over vette producten. Nieuwsgierig naar de sfeerimpressie van de middag? Check de video hieronder.
Op M Online maken we natuurlijk de definitieve namen bekend. Blijf ons dus goed in de gaten houden. Niets missen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.
Onze website, www.mediamarkt.nl, maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Media Markt
gebruikt analytische cookies om het gedrag van bezoekers na te gaan en de website aan de hand van deze
gegevens te verbeteren. Daarnaast plaatsen derden tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties te
tonen. Ook worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken. Jouw internetgedrag kan door
middel van deze tracking cookies door deze derden gevolgd worden. Wil je niet alle cookies accepteren? Dan
kan je dit aanpassen in de instellingen. Wanneer je op
'doorgaan' klikt, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies door jouw gehele online customer
journey. Lees voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.
Cookie-instellingen
Functionele cookiesFunctionele cookies kun je niet uitzetten
Statistische cookiesStatistische cookies kun je niet uitzetten